31 sierpnia 2010

Pesymistyczność

-Emil Cioran

"Czuję, że umieram z samotności, z miłości, z rozpaczy, z nienawiści - ze wszystkiego, co może mi zaoferować ten świat".

"[...] ach! jak ludzie mnie bolą!".

"Mam w sobie taką konfuzję, zamęt i chaos, że nie rozumiem, jak ludzka dusza może to znieść".

"Cierpimy, skoro tylko potrzebujemy kogoś lub czegoś".

"Gdyby Noe miał dar czytania przyszłości, bez wątpienia zatopiłby arkę".

To tylko 5 cytatów Emila Ciorana, który oddaje moje myśli, samopoczucie...
Wcześniej nie znałam tego człowieka, dopiero niedawno trafiłam na jego myśli, które mnie urzekły i zaczęłam czytać wszystkie jego cytaty.
Po prostu ten człowiek, dziwne ale prawie każdy z jego cytatów oddaje to, co ja myślę o życiu, wartości życiu, te cytaty przesiąknięte pesymizmem, a jednak mnie one ujęły, zachwyciły...
Po prostu mogłabym całymi dniami czytać różnego rodzaju cytaty, myśli, aforyzmy, a teraz także tego człowieka. Muszę jeszcze przeczytać jego książki i pisma, przeczytam z wielką chęcią i mam nadzieję, że mnie nie zawiodą.
Filozof, teoretyk nihilizmu-a więc interesował się, badał pogląd filozoficzny częściowo lub całkowicie negujący sens życia, eseista-i mądry człowiek, już niestety nieżyjący...
Czuję, że nie spotka mnie nic ciekawego, tak jak do tej pory...coś, kogoś, co bardziej będę myślała optymistycznie, a nie zastanawiała się ciągle, dlaczego ja, po co to wszystko, i tak dalej...
A ja mam pustkę, i tak samo jak Emilian czuję bezsens życia, i czuję dużą pesymistyczność tego życia, więc chyba dlatego mnie tak urzekł on, jako człowiek i jego myśli...
;/

1 komentarz:

  1. Zamiast czytać nihilistów, którzy tylko dobijają, lepiej zabrać się za coś pozytywnego, np. książkę pt."Potęga podświadomości":)

    OdpowiedzUsuń