12 czerwca 2010

Rzeka tajemnic



Polecam książkę pt."Rzeka tajemnic", autora Dennisa Lehane.
Przyjaciele z dzieciństwa - Sean, Jimmy i Dave - gotowi byli pójść za sobą w ogień. Pewnego dnia do chłopców podjeżdża samochód z obcymi mężczyznami. Do wozu wsiada tylko Dave. Kiedy odnajduje się kilka dni potem, nie jest już sobą. Nigdy też nie powie, co mu się przydarzyło.
Po traumatycznym przeżyciu drogi przyjaciół się rozchodzą. Zejdą się po latach, gdy zginie córka jednego z nich. W czasie śledztwa ożywają demony przeszłości.
Dobry, mroczny, psychologiczny kryminał, który naprawdę wciąga. Czytałam go z zapartym tchem, co się tam dalej wydarzy, kto zabił...
To była moja pierwsza przeczytana książka tego autora, ale napewno nie ostatnia, postaram się przeczytać jeszcze inne jego książki i mam nadzieję, że również będą znakomite jak ta.
Aha, i jeszcze na podstawie książki powstał również film Clint Eastwooda "Rzeka tajemnic", który został nagrodzony Oscarem. Film również obejrzałam i też mnie się podobał.

1 komentarz:

  1. Zajrzę, gdy tylko znajdę chwilę, bo zapowiada się ciekawie. Co prawda kryminały to nie bardzo moja działka, ale wypada czasem poszerzyć horyzonty :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń